søndag den 30. marts 2014

Change of plans

Så er det blevet søndag aften og endnu en arbejdsdag er veloverstået, hvor meget arbejde der er foregået idag kan måske diskuteres, men vejret har ikke tilladt meget. Det regner, stormer og tordner! Og så sidder i sikkert derhjemme og tænker og hvad så? Det skal jeg fortælle jer. Jeg har oplevet meget uvejr i mit liv, men dette er nok det vildeste syn, jeg har haft indtil videre. Det har regnet så meget i løbet af dagen, at vores pool ombord (ja sådan en har vi også) næsten er fyldt nok til at man kan svømme i den. Vinden er stadig frisk, men er forudset til at ramme stormstyrke i løbet af morgendagen. Oven i hatten er himlen et stort lysshow grundet tordenvejret. I har sikkert alle hørt, at man skal tælle ølkasser mellen lynet og tordenbraget og derved få en ide om, hvor langt væk uvejret er. Som jeg sad på broen med min kaffe i hånden her til aften og tænkte over netop dette, slog et lyn ned lige foran skibet og straks, som jeg tænker "en…" overdøves mine tanker af tordenbraget!  Jeg nåede ikke engang til ølkassen, før braget brød lyden af regnen og vinden.
Grundet uvejret og indstillingen af dagens arbejde, betyder det også at malerne er bagefter tidsplanen. Vi mangler lige nu det sidste lag (the cover), men vi må vente på at regnen aftager, så malingen kan tørre ordentligt. En anden ting, som har forsinket vores afgang er, at kineserne havde misforstået vores navneændring. Så da vi denne eftermiddag klatrede ned ad den alternative gangvej for at tage et kig på det nye navn på skibssiden, kunne vi konstatere, at Gerda Mærsk var blevet til Gerd A Mærsk! Welcome to China.
Navnet bliver malet over, hvorefter de prøver igen med Gerda Mærsk!

Jeg har brokket mig lidt over, at vi blev forsinkede under vores vej til dokken, men lige nu er jeg meget glad for, at skibet står tørlagt på landjorden, på fast grund og at vi ikke ligger for anker syd for Hongkong med et tomt skib… Don't challenge Mother Nature!

Hvorom alting er, grunden til titlen på indlægget har intet med det nuværende uvejr at gøre. I hvert fald ikke det bogstavelige uvejr. Et af vores søster skibe fra M-klassen har drevet rundt syd for Singapore grundet maskinproblemer. De skal derfor aflastes fuldstændig og derefter i dok. Da vi har med et søster skib at gøre og derfor sejler samme rute, skal vi højst sandsynligt ind og overtage ruten og lasten. Derfor går turen, hvis disse planer holder stik, direkte til Singapore for at blive lastet og derefter må guderne vide, hvordan den nye rute bliver… Jeg krydser ALT hvad jeg har og håber, at de ikke tager L.A. af ruten!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar